Na de 2de WO hebben de snow cruiser terug onder een dik pak sneeuw gevonden en na een klein onderhoud werkte alles terug zoals voorzien. Het was dus zeer degelijk gebouwd. Maar ook toen zijn er geen terreinbanden opgestoken en is het niet meer gebruikt. Misschien staat de mastodont er nog onder een dik pak ijs, of is het al lang op de zeebodem of hebben de Russen ze meegenomen. Wat er ooit mee gebeurd is, we zullen het nooit weten, maar in ieder geval verdient het wel een plaatsje hier!
• Lengte: 17.0 meter
• breedte: 6.06 meter
• Hoogte (met de wielen ingetrokken): 3.7 meter
• Hoogte (met de wielen omlaag): 4.9 meter
• Gewicht (geladen): 34000 kg
• Rijbereik : 8000 km
• Max snelheid 48 km/ uur
• Onderhoud: om het jaar (onder de meest extreme weerssituaties)
• Benzinecapaciteit: 9,463 liter (benzinetank onder de vloer)
• Eventuele extra benzinecapaciteit: 3,785 liter (opgeslagen op het dak, voor het vliegtuig)
• bemanning: 5 man
• Compartimenten: bestuurderscabine, machine shop, keuken / donkere kamer, stockage voor benzine, voedsel en 2 reserve banden
• Motoren: Diesel-Electric Hybrid (2 diesel motoren, 2 generatoren, 4 elektrische motoren)
• Diesel motor: Cummins H-6 engine (inlijn motor), 150 PK @ 1800 rpm 300PK voor beide motoren samen
• Elektrische motor: 75 PK- 300 PK voor de 4 motoren samen
• Banden: Goodyear Dims: 3 meter diameter





en zo gaan we over een kloof
